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X-Plane Alles rund um den X-Plane Flugsimulator

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Alt 2013-11-13, 21:00   #71 (permalink)
 
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Zitat:
Zitat von Georg Aubele Beitrag anzeigen
Alles andere getestet - sobald ich das xFMC in den Ordner kopiere, gibt es den Crash - egal ob als erstes nach der XSB oder ganz zum Schluss.

Beim Airportnavigator ist es das gleiche, aber das wurde ja schon gepostet.

Edit: Alles andere läuft bei mir:

LUA, xHSI2, EZPushback, XPUIPC, AutoGate,
Komisch. AptNav läuft bei mir. Da musst du mal den Entwickler von Xfmc anschreiben und fragen ob sich was machen lässt.
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Alt 2013-11-14, 08:16   #72 (permalink)
 
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Kurzes update von Ben Supnik zu den auftauchenden Kompabilität Problemen mit einigen Plugins und der aktuellen XSB.

Es scheint ein Bug in der XSB und der Arbeitspeicherverwaltung unter Windows zu sein.

Zitat aus dem Org Forum:

Zitat:
Hi Y'all,
*
I found the actual cause of the Gizmo64+XSB crash today. *XSB is using a header from the X-Plane SDK that has incorrectly defined types for 64-bits; it's only a bug on Windows.
*
The result is that XSB itself crashes if, and only if too much memory is allocated BEFORE XSB. *Gizmo happens to use memory, but other plugins could do so as well. *So the loop in Gizmo that 'allocates memory' is not at all buggy; it simply exposes a bug in XSB.
*
I'm working on a patched X-Plane SDK tonight - once we have that, Wade can include the code and rebuild XSB, which should hopefully fix the problem.
*
I'll write this up in more detail on the dev blog once I get the new SDK done, becaise the borked header in the X-Plane SDK might be used by other developers too.
*
Cheers
Ben
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Geändert von Jakob Ludwig (2013-11-14 um 13:16 Uhr)
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Alt 2013-11-14, 10:16   #73 (permalink)
 
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Nicht besonders wissenschaftlich, aber ein Erfahrungswert:

Bie mir laufen in der Zwischenzeit sämtliche plugins problemlos. Wenn ich allerdings Einiges in den
XSquawkBox Preferences verändere, z.B. bei full planes alles auf 0 setze, und/oder eigene Tasten definiere, dann kommt beim nächsten X-Plane-Start ein crash, ohne besondere Fehlermeldung in der log.txt!
Wenn dann die ...\Resources\plugins\XSquawkBox\Resources\XSquawkBox.Prefs glöscht wird und beim nächsten Aufruf von X-Plane wieder neu generiert wird (natürlich ohne geänderte Daten wie login, Tasten usw.), dann läuft wieder alles problemlos.
Wenn ich in den preferences nichts verändere, und nur meine login-Daten eingebe, herrscht ruhige Stabilität mit sämtlichen plugins.
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Gruß Hans

Geändert von Hans Mueller (2013-11-14 um 10:22 Uhr)
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Alt 2013-11-14, 11:03   #74 (permalink)
 
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Hallo Hans,

kannst du mal "sämtliche Plugins" etwas genauer spezifizieren?
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Alt 2013-11-14, 13:11   #75 (permalink)
 
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Ja gerne:

Airport-Navigator 1.3.0
EZPushback 0.4.2
FJCC_FMC 2.8
FOV-Loader 1.4.0
xassing_010_win_32_64_build2
XHSI2_10_20_Beta_plugin
XPUIPC2.0.0.0 (damit hab ich mich ziemlich abgequält, IP-Adresse vom Server in cfg eingetragen läuft nicht...
dann einfach mal mit 32 Bit gestartet, läuft unter 32!, dann wieder mit 64 Bit gestartet, läuft jetzt unter 64, keine Ahnung, warum...)

Also mit der oben angegebenen Prämisse (ggf. XSquawkBox.Prefs löschen usw.) laufen die jetzt alle.

edit: Ich mache mir jetzt einfach 5-10 Kopien von der laufenden XSquawkBox.Prefs. Wenn's crashed, lösche ich die XSquawkBox.Prefs und schnapp mir eine von den Kopien. Das funkt..., dann brauche ich die Parameter auch nicht jedesmal neu eintragen!
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Gruß Hans

Geändert von Hans Mueller (2013-11-14 um 13:54 Uhr)
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Alt 2013-11-19, 11:16   #76 (permalink)
 
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Die Info kann nicht schaden:

Ben Supnik, X-Plane developer would like to share with you the following XP10.25 RC.

10.25 Release Candidate 1 Is Up
If you are a third party developer using 10.22, and you haven’t participated in 10.25 betas, please go do so now. You can get the beta by running the installer and clicking “get betas”. This build sneaks in object-killing in Plane-Maker; thanks to the aircraft developers who took time to privately test this feature last week!

A Fix to the Plugin SDK
This section is just for the programmers. I investigated a three-way conflict between X-Plane 10.25, Gizmo 64-bit and the new 64-bit XSquawkBox, and what I found was a bug in the C++ wrappers that ship with the X-Plane SDK headers. XSquawkBox was using them, but they were not correctly updated for 64-bit.

They are now. So if you use the “XPC” C++ wrappers in your plugin, please go get the new headers!
I’ve written about this before on the X-Plane dev email list, but the short of it is that ‘long’ as a datatype is not safe for plugin use. A long is 64-bits on Mac/Linux but 32-bits on Windows. If you use long, your data structures change size, which is never what you want.

Click the Read More button to see the whole article.

The SDK widget APIs sometimes store widget IDs (which are pointers) in integer slots. In order for this to work, the slots must be 64 bits wide. The old SDK (and XPC wrappers) use ‘long’ for this, but the correct type is intptr_t. The SDK made this change a while ago, the XPC wrappers made this change now, and you should be sure that your plugin isn’t using “long” with the SDK.

The failure mode of mixing ‘long’ and ptrs on Windows is exciting: the upper 32 bits of the address of the widget get cut off; as long as you allocate your widgets early, your widget address is probably less than 2^32, and you are okay. But if your plugin loads later, your widget IDs (which are secretly ptrs to structs) will be > 2^32 and converting them to long changes the address, crashing the sim.

This is exactly why Gizmo appeared to be “crashing” XSquawkBox: XSquawkBox was using ‘long’; if Gizmo ran first and allocated memory (which Gizmo is well within its rights to do!) then XSquawkBox’s widget IDs would be greater than 2^32 and the ‘long’ bug would kick in.

Whose Bug Is It Anyway?
The XSquawkBox + Gizmo crash illustrates an important point: if two add-ons work by themselves but crash when used together, we can’t know which add-on is at fault without more investigation.

In this case, the bug was in XSquawkBox. But before I investigated on my computer, Ben Russell reported to me that removing some initialization code from Gizmo also “fixed” the problem (in that it made the symptoms disappear). Yet we know from investigation in the code that XSquawkBox had the bug (using long for pointers on Windows).

The moral of the story is: if two add-ons crash together, we can’t know which add-on is fault by which add-on changes to “fix” the problem. It is very common in the OpenGL world for the driver team to change the driver to work around buggy apps, and for apps to work around problems in buggy drivers. A change to code might be a fix for a bug, but it might be a work-around, avoiding a bug that still exists.

Here’s my take-away point: identifying a conflict between two programs is a way to narrow down a bug, but it is not a fix. We (Laminar Research) almost always ask you to remove add-ons when you see a crash. This is not a fix! We want you to remove add-ons to identify the conflict between X-Plane and a particular add-on (or between two add-ons). The next step is for us to figure out why the add-on might crash X-Plane or vice versa. Typically we prefer to contact the add-on maker directly to get technical information. What we are looking for is an identified conflict with the minimum number of variables.
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Alt 2013-11-19, 23:12   #77 (permalink)
 
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Gibt es denn schon eine Version, die mit dem neuen SDK kompiliert wurde?
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Alt 2013-11-20, 08:00   #78 (permalink)
 
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Zitat:
Zitat von Georg Aubele Beitrag anzeigen
Gibt es denn schon eine Version, die mit dem neuen SDK kompiliert wurde?
Nein, noch nicht. Zumindest haben die Tester noch nichts erhalten. Ich weiß auch nicht wie und wann Wade dazu kommt... Aber keep cool... Sie kommt.
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Alt 2013-11-23, 10:11   #79 (permalink)
 
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Neue Version 1.2

http://www.xsquawkbox.net/xsb/download/
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Alt 2013-11-23, 11:05   #80 (permalink)
 
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Fragt mich nicht, warum, aber als ich die neue Version rein kopiert hatte, gab es erst mal wieder Crashes. Log sagt "XSquawkbox-Plugin ist schuld" ... also alle anderen Plugins raus ... läuft ... ein nach dem anderen wieder rein ... läuft ... jetzt hab ich alle drin ... läuft!
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