![]() |
| |||||||
| non-SAG Events Events außerhalb des SAG-Gebietes |
![]() |
| | LinkBack | Themen-Optionen | Ansicht |
| | #1 (permalink) |
| Registriert seit: 2002-09-08
Danke erteilt: 0
0 Danksagungen in 0 Beiträgen erhalten
| ![]() Hello everyone! On Friday, the 23rd of December, Dutch VACC does it again! A new edition of Friday Nite Fly-in, our very own real operations night, based on real traffic movements of Amsterdam Airport Schiphol. The fly-in will be held between 18:00 and 23:00 UTC. Schiphol is the 4th busiest airport in Europe and home to world's oldest airline: KLM Royal Dutch Airlines. Every day hundreds of flights arrive and depart from Schiphol Airport, many of them using Schiphol as transfer airport. What is unique about Schiphol is that -contrary to it's "compatitors" LHR, CDG and FRA- the airport is used for scheduled services, charter flights and many low-cost airlines, too. This is a unique and interesting mix of traffic, which we will try to simulate during Friday Nite Fly-in! The intention is that pilots book a flight through our automatic pilot registration system. They can book more flights, but flights may not overlap each other in time, of course! Registered pilots will receive a briefing including the original, REAL WORLD FLIGHTPLAN of their selected flight(s)!! More information and the pilot registration system can be found at our website, http://www.dutchvacc.nl. Naturally, the Dutch VACC takes care of full ATC staffing. Our friendly but highly professional controllers will make sure this is an "as real as it gets" experience that you'll never forget! Best regards, Dutch VACC Events Coordinator http://www.dutchvacc.nl |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Registriert seit: 2003-11-02 Ort: Karlsruhe, Baden Alter: 34
Danke erteilt: 118
175 Danksagungen in 54 Beiträgen erhalten
| Zitat:
Are you sure about the date? ;-) Cheers, Michael | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Registriert seit: 2004-11-10
Danke erteilt: 18
124 Danksagungen in 19 Beiträgen erhalten
|
KL 0553 EHAM to HECA is booked. A beautiful 5 hours flight with the best plane ever, the T7. Of course, great start of the christmas holydays. HOHOHO
__________________ MfG Hannes |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Registriert seit: 2003-08-26 Ort: Hamburg
Danke erteilt: 66
23 Danksagungen in 19 Beiträgen erhalten
| Zitat:
__________________ Schöne Grüße Samy | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Registriert seit: 2005-03-27
Danke erteilt: 14
6 Danksagungen in 6 Beiträgen erhalten
|
Wie lässig, ich flieg mal wieder die DLH5A von Schiphol nach Frankfurt... aber irgendwer hat mir den Rückflug weggeschnappt... gemein. Weiss jemand, wo noch ATC ist, dann würd ich ein Dreieck machen, also zB Schiphol, Frankfurt, München <insert your favourite atc-covered airport here>, Schiphol oder sowas. EDIT: Hoppsa, hat sich schon erledigt. Ich nehm die DLH4JT von München nach Amsterdam. Das wird n ganz schön stressiger Abend :-) |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Registriert seit: 2003-08-26 Ort: Hamburg
Danke erteilt: 66
23 Danksagungen in 19 Beiträgen erhalten
| Zitat:
__________________ Schöne Grüße Samy | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Registriert seit: 2005-05-21 Ort: EDHL Alter: 33
Danke erteilt: 296
205 Danksagungen in 100 Beiträgen erhalten
|
Ich gehe davon aus, dass auch ungebuchte (weil nicht in RL-vorhanden - welche "Reach" wird schon gebucht?) Flüge teilnehmen können? HAJO
__________________ |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Registriert seit: 2005-03-27
Danke erteilt: 14
6 Danksagungen in 6 Beiträgen erhalten
|
<Beamtenschuppen> Ähh.. last station please say again your callsign... ... ähhh.. Romeo Charlie ähh Hotel 4 2 9 ... your callsign is invalid for this event. </Beamtenschuppen> Ich sehe dass da noch so viele Flüge nicht gebucht sind. Traut euch. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Registriert seit: 2005-05-21 Ort: EDHL Alter: 33
Danke erteilt: 296
205 Danksagungen in 100 Beiträgen erhalten
|
<Top Gun-Tonfall> "OK, let´s carpet-bomb this whole area... We´re bringing the dutch back to the stone age" </Top Gun-Tonfall> HAJO
__________________ |
| | |
![]() |
|
| Themen-Optionen | |
| Ansicht | |
| |